Polityka zwrotów

Zwroty

Zwrot produktu – gwarantowane 14 dni na zwrot.

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta” masz prawo do odstąpienia od zakupu bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

Realizacja tego prawa jest możliwa, jeśli złożysz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w wyżej wymienionym okresie.

Aby dotrzymać terminu na odstąpienie, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu w formie elektronicznej na adres e-mail service@ottobest.pl.

Zwracany produkt należy wysłać bez nieuzasadnionej zwłoki, w ciągu nie więcej niż 14 dni, na adres podany przez administratora w odpowiedzi na Twoją prośbę.

Koszty przesyłki zwrotnej pokrywasz samodzielnie. Przybliżony koszt zwrotu można określić na podstawie naszej zakładki „Czas i koszt dostawy”, ale pamiętaj, że sklep może mieć zniżki u przewoźników. Dlatego indywidualny koszt zwrotu może być wyższy niż koszt przesyłki do Ciebie.

Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy nie pozwala na bezpłatne korzystanie z produktu. Zgodnie z przepisami, jeśli zwrócony produkt był używany w większym stopniu niż konieczne do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania przedmiotu, sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego kosztami obniżenia jego wartości.

W przypadku odstąpienia od umowy otrzymasz zwrot kwoty zapłaconej za zakup – cena produktów, najniższe koszty wysyłki dostępne w sklepie, oraz inne koszty, z wyjątkiem wyżej wymienionych kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną wysłane z powrotem w taki sam sposób, w jaki zapłaciłeś, chyba że uzgodniono inaczej. Zostanie to zrobione natychmiast po otrzymaniu zwróconego zakupu. Zwrot nastąpi w ciągu 5-10 dni roboczych.

Zgodnie z prawem, prawo do zwrotu nie przysługuje, między innymi, gdy przedmiotem sprzedaży jest:

nieprefabrykowany przedmiot, stworzony na indywidualne zamówienie konsumenta,
przedmiot, który szybko się psuje lub ma krótki termin przydatności do użycia,
przedmiot dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu nie może być zwrócony ze względów ochrony zdrowia lub higienicznych,
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swoją naturę, są nierozerwalnie związane z innymi rzeczami,
nagrania audio lub wizualne dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
gazety, czasopisma, lub magazyny, z wyjątkiem umów subskrypcyjnych,
treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli wykonanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

Zwrot produktu dla kontrahentów

Aby sprostać Twoim oczekiwaniom, wprowadziliśmy opcję zwrotu towarów w ciągu 1 roku od daty zakupu. Dzięki temu nie ryzykujesz niczego, nawiązując z nami współpracę handlową. Jeśli jakość produktu nie spełnia Twoich oczekiwań, twój klient nie otrzymuje większego zamówienia, lub rezygnujesz z współpracy z nami, produkty można nam odesłać na adres podany przez Administratora w odpowiedzi na Twoją prośbę.

Po zwrocie towarów, przeliczymy je i wystawimy Fakturę Korektującą bez nieuzasadnionej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od daty dostarczenia towarów do magazynu, i wyślemy ją na adres e-mail podany podczas rejestracji. Z Twojej strony, będziesz musiał podpisać i ostemplować dokument i odesłać go do nas w formie papierowej na wyżej wymieniony adres.

Aby taki zwrot został przyjęty przez nas w magazynie, prosimy o wysłanie nam powiadomienia zawierającego dane Kontrahenta, ilość i rodzaj zwracanych towarów oraz informacje, dlaczego dokonujesz tego zwrotu w formie elektronicznej na adres e-mail service@ottobest.pl.

Zwracane produkty powinny być odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem w transporcie, a koszty wysyłki muszą być pokryte samodzielnie. Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia zwrotu jest nienaganny stan zwracanych towarów, tzn. niepogniecione, niezniszczone opakowania, brak metek cenowych, napisów, oraz brak śladów montażu i używania produktu.

Produkty sprzedawane na specjalne zamówienie, o którym kontrahent będzie informowany podczas składania zamówienia, nie podlegają zwrotowi.