Polityka zwrotów
Zwroty
Zwrot produktu – gwarantowane 14 dni na zwrot.
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta” masz prawo do odstąpienia od zakupu bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
Realizacja tego prawa jest możliwa, jeśli złożysz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w wyżej wymienionym okresie.
Aby dotrzymać terminu na odstąpienie, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu w formie elektronicznej na adres e-mail info@ottobest.pl.
Zwracany produkt należy wysłać bez nieuzasadnionej zwłoki, w ciągu nie więcej niż 14 dni, na adres podany przez administratora w odpowiedzi na Twoją prośbę.
Koszty przesyłki zwrotnej pokrywasz samodzielnie. Przybliżony koszt zwrotu można określić na podstawie naszej zakładki „Czas i koszt dostawy”, ale pamiętaj, że sklep może mieć zniżki u przewoźników. Dlatego indywidualny koszt zwrotu może być wyższy niż koszt przesyłki do Ciebie.
Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy nie pozwala na bezpłatne korzystanie z produktu. Zgodnie z przepisami, jeśli zwrócony produkt był używany w większym stopniu niż konieczne do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania przedmiotu, sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego kosztami obniżenia jego wartości.
W przypadku odstąpienia od umowy otrzymasz zwrot kwoty zapłaconej za zakup – cena produktów, najniższe koszty wysyłki dostępne w sklepie, oraz inne koszty, z wyjątkiem wyżej wymienionych kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną wysłane z powrotem w taki sam sposób, w jaki zapłaciłeś, chyba że uzgodniono inaczej. Zostanie to zrobione natychmiast po otrzymaniu zwróconego zakupu. Zwrot nastąpi w ciągu 5-10 dni roboczych.
Zgodnie z prawem, prawo do zwrotu nie przysługuje, między innymi, gdy przedmiotem sprzedaży jest:
nieprefabrykowany przedmiot, stworzony na indywidualne zamówienie konsumenta,
przedmiot, który szybko się psuje lub ma krótki termin przydatności do użycia,
przedmiot dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu nie może być zwrócony ze względów ochrony zdrowia lub higienicznych,
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swoją naturę, są nierozerwalnie związane z innymi rzeczami,
nagrania audio lub wizualne dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
gazety, czasopisma, lub magazyny, z wyjątkiem umów subskrypcyjnych,
treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli wykonanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.
Zwrot produktu dla kontrahentów
Po zwrocie towarów, przeliczymy je i wystawimy Fakturę Korektującą bez nieuzasadnionej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od daty dostarczenia towarów do magazynu, i wyślemy ją na adres e-mail podany podczas rejestracji. Z Twojej strony, będziesz musiał podpisać i ostemplować dokument i odesłać go do nas w formie papierowej na wyżej wymieniony adres.
Aby taki zwrot został przyjęty przez nas w magazynie, prosimy o wysłanie nam powiadomienia zawierającego dane Kontrahenta, ilość i rodzaj zwracanych towarów oraz informacje, dlaczego dokonujesz tego zwrotu w formie elektronicznej na adres e-mail info@ottobest.pl.
Zwracane produkty powinny być odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem w transporcie, a koszty wysyłki muszą być pokryte samodzielnie. Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia zwrotu jest nienaganny stan zwracanych towarów, tzn. niepogniecione, niezniszczone opakowania, brak metek cenowych, napisów, oraz brak śladów montażu i używania produktu.
Produkty sprzedawane na specjalne zamówienie, o którym kontrahent będzie informowany podczas składania zamówienia, nie podlegają zwrotowi.