Który rower elektryczny ma najdłuższy zasięg?
Wraz z rosnącymi cenami paliw na całym świecie coraz więcej osób zaczyna sięgać po rowery elektryczne o długim zasięgu jako środek transportu na co dzień. Jeśli również planujesz taką zmianę, być może zastanawiasz się, który rower elektryczny ma najdłuższy zasięg.
Ten wpis na blogu odpowie na to pytanie, ale najpierw omówmy czynniki wpływające na zasięg roweru elektrycznego.
Jakie czynniki wpływają na zasięg roweru elektrycznego?
Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z pojęciem „zasięg” lub „przebieg” roweru elektrycznego, oznacza to, jak daleko może przejechać na jednym ładowaniu – zanim rozładuje się bateria. Innymi słowy, to zasięg Twojego e-roweru determinuje długość i czas trwania Twoich przejażdżek.
Zasięg roweru elektrycznego zależy od następujących czynników.
Pojemność baterii
To oczywiste! Im więcej „Ah” ma Twoja bateria, tym większy zasięg. To pojedynczy, najważniejszy czynnik wpływający na zasięg roweru elektrycznego.
Na przykład, Engwe C20 Pro jest zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 19,2 Ah, co jest znacznie więcej niż w przypadku przeciętnego e-roweru w podobnej cenie. W rezultacie ma maksymalny zasięg 150 km.
Należy również zauważyć, że napięcie jest związane z mocą i przyspieszeniem, a nie zasięgiem.
Waga roweru
Lżejsze rowery elektryczne o aerodynamicznym nadwoziu zużywają mniej energii z baterii, więc pokonują dłuższy dystans. To ma sens, ponieważ potrzeba więcej mocy, aby poruszyć cięższy obiekt niż lżejszy.
Dlatego większość rowerów elektrycznych o długim zasięgu ma smukłą i cienką ramę, zwykle wykonaną z lekkiego stopu aluminium.
Ładunek całkowity
Obejmuje wagę jeźdźca i jego sprzęt. Zasięg zmniejsza się, gdy ładunek wzrasta i odwrotnie.
Większość rowerów elektrycznych ma zwykle dopuszczalną ładowność w zakresie od 270 lbs do 330 lbs, ale nawet te o bardzo wysokiej ładowności doświadczają spadku zasięgu, gdy ładunek całkowity wzrasta.
Prędkość jazdy
Baterie rowerów elektrycznych są bardziej wydajne przy niższych prędkościach, co prowadzi do dłuższego zasięgu.
Przy wyższych prędkościach występują straty energii z różnych powodów. Ponadto, gdy hamujesz i wielokrotnie redukujesz prędkość, Twoja energia kinetyczna (i energia baterii za nią) zostaje zmarnowana.
Poziom wsparcia
Większy zasięg uzyskasz w trybie eco / niższym wspomaganiu pedałowania niż w trybie sport / wyższych trybach. W trybach niższych otrzymujesz bardzo niski poziom wsparcia silnika i musisz samodzielnie wykonać większość pracy. Sytuacja jest zupełnie odwrotna w trybach wyższych.
Podobnie, zasięg najbardziej spada na przepustnicy – gdy w ogóle nie pedałujesz i pozwalasz silnikowi (i baterii) wykonać całą pracę za Ciebie.
Szerokość opon
Grube opony mają szerszy profil i napotykają większy opór toczenia, więc potrzebują więcej energii z baterii, co zmniejsza zasięg.
Pośrednią konsekwencją posiadania grubych opon jest związany z tym wzrost wagi roweru, ponieważ potrzebujesz mocniejszej ramy, aby zsynchronizować się z ich zdolnościami terenowymi… i oczywiście, te opony też ważą więcej. W rezultacie wzrost wagi roweru przekłada się na mniejszy zasięg.
Typ terenu
Potrzebujesz więcej mocy, gdy pokonujesz wzniesienia i nachylenia niż podczas jazdy po płaskich chodnikach, więc bateria się szybciej rozładowuje, a zasięg spada. Jest to szczególny problem, gdy masz jednobiegowy układ napędowy i nie możesz zmieniać biegów.
Rowerowe jednobiegowe są niezwykle mało wydajne na podjazdach i wspinaczkach, i trudno oczekiwać od nich uzasadnionego zasięgu (więcej na ten temat wkrótce).
Rodzaj silnika
Silniki środkowego napędu są znacznie bardziej wydajne niż silniki w piastach i zużywają mniej energii przy podobnej mocy wyjściowej. Nie tylko wytwarzają znacznie więcej momentu obrotowego, ale także wykorzystują przewagę mechaniczną biegów rowerowych do znacznego zwiększenia mocy wyjściowej. Są jednak bardzo drogie w porównaniu z silnikami w piastach.
Rodzaj czujnika
Czujnik wspomagania pedałowania w rowerze elektrycznym wykrywa twoje naciskanie na pedały, aby określić, ile mocy silnika potrzebujesz w danym momencie. Czujniki momentu obrotowego (wykrywające siłę pedałowania) są znacznie bardziej wydajne niż czujniki kadencji (wykrywające szybkość pedałowania) ze względu na wysoką częstotliwość próbkowania. Regulują moc silnika w czasie rzeczywistym, co minimalizuje straty energii i maksymalizuje zasięg.
Styl jazdy
Częste starty/ zatrzymania zwiększają straty energii i w efekcie szybko wyczerpują baterię. Ponadto zawsze przy ruszaniu potrzebujesz więcej mocy do przyspieszenia. Dlatego w miejskim ruchu z dużą ilością zatrzymań i ruszań zasięg jest słabszy. Utrzymywanie stałej kadencji pedałowania zwiększa zasięg. To działa na tej samej zasadzie, dlaczego samochód ma lepsze spalanie na autostradzie niż w mieście.
Wykorzystanie biegów
Wykorzystując przewagę mechaniczną biegów, możesz zwiększyć moc wyjściową silnika i tym samym oszczędzić baterię. Większość rowerów elektrycznych oferuje obecnie napęd o siedmiu biegach, co daje szeroki zakres przełożeń dostosowanych do twojej jazdy. Odpowiednie korzystanie z biegów może znacznie wpłynąć na przebieg, jaki uzyskasz na rowerze. Używaj niższych biegów, gdy potrzebujesz więcej mocy (np. podczas wspinaczki na wzgórze) i wyższych biegów, gdy potrzebujesz większej prędkości (np. zjeżdżając ze wzgórza lub na płaskich drogach).
Inne czynniki
Oprócz wspomnianych powyżej czynników, zasięg jest wpływany przez wiele innych rzeczy.
Na przykład, niskie ciśnienie w oponie sprawia, że opona się spłaszcza, co zwiększa opór toczenia i zmniejsza zasięg. Warunki wiatrowe mogą powodować większą siłę oporu, co powoduje, że bateria musi pracować ciężej. Twoja pozycja podczas jazdy może również wpłynąć na zasięg.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest wiek baterii. Wszystkie baterie litowo-jonowe mają określoną żywotność, odzwierciedloną przez cykle ładowania. W miarę jak bateria zbliża się do końca swojej żywotności, jej zdolność do utrzymania ładunku drastycznie maleje, co zmniejsza zasięg e-roweru.
Który rower elektryczny ma najdłuższy zasięg?
Na chwilę obecną, rower elektryczny Optibike R22 Everest ma najdłuższy zasięg.
Jest to wysokiej klasy rower elektryczny do przygód z ogromnym pakietem energii o pojemności 3,260 kWh i deklarowanym przez producenta zasięgiem wynoszącym 480 km (300 mil).
Jednak, jak można się było spodziewać, ten rower elektryczny jest bardzo drogi. Kosztuje aż $18,900 – co odpowiada cenie większości małych SUV-ów na dzisiejszym rynku.
Innymi słowy, można kupić Kia Rio 2022 lub Hyundai Accent i nadal mieć wystarczająco dużo pieniędzy na zakup świetnego roweru elektrycznego!
Oczywiście, nie wszystkie e-rowery o dużym zasięgu kosztują tyle. Istnieje wiele rowerów elektrycznych z czujnikiem momentu obrotowego i napędem środkowym, które oferują zasięg powyżej 150 km, będąc znacznie tańszymi niż R22 Everest.
Riese & Muller, na przykład, oferuje rowery z zasięgiem 200 km (125 mil) za około €8,000, a Trek oferuje podobny zasięg za około €7,000.
Można również znaleźć tańsze marki… ale pamiętaj, że nawet najtańszy długodystansowy rower elektryczny z napędem środkowym i czujnikiem momentu obrotowego będzie kosztował co najmniej €3,000. Jeśli to nadal za dużo dla Ciebie, nie martw się.
Engwe oferuje innowacyjne rozwiązanie dla osób szukających długodystansowych rowerów elektrycznych w przystępnej cenie!
Który rower elektryczny Engwe ma najdłuższy zasięg?
W Engwe stosujemy innowacyjne rozwiązania, aby oferować rowery elektryczne o długim zasięgu bez wydawania majątku. Wykorzystujemy superwydajne silniki bezszczotkowe z przekładnią ślimakową, które współpracują z czujnikami kadencji i przerzutkami Shimano, aby maksymalizować moc wyjściową, nie zużywając zbyt dużo energii z baterii.
Ponieważ nie musimy uciekać się do drogich układów napędowych z czujnikami momentu obrotowego, możemy zaoferować porównywalny długi zasięg w niezwykle przystępnej cenie.
Co więcej, stosowane przez nas baterie litowo-jonowe zostały przeprojektowane w celu zminimalizowania oporu wewnętrznego i strat energii. W efekcie nasze baterie są najbardziej wydajne na rynku i mogą zapewnić dwa razy większy zasięg niż inne rowery elektryczne z napędem w piastie w podobnej cenie.
Jeśli zastanawiasz się, który rower elektryczny ma najdłuższy zasięg w naszej ofercie, jest to Engwe C20 Pro
C20 Pro wyposażony jest w ultrawydajny układ napędowy o mocy 250 W, zasilany przez ogromną baterię litowo-jonową o pojemności 19,2 Ah, dzięki czemu może pokonać do 70 km na przepustnicy i do 150 km z pomocą pedałowania. Posiada smukły, aerodynamiczny design i lekką ramę z aluminium, co dodatkowo zwiększa przebieg.
Jeśli szukasz czegoś bardziej wydajnego, ale o porównywalnym zasięgu z modelem C20 Pro, polecamy Engwe EP-2 Pro. Posiada on potężny układ napędowy o mocy 750 W, 4-calowe opony do jazdy w terenie oraz dość dużą baterię litowo-jonową o pojemności 624 Wh (48 V 13 Ah), która pozwala na przejechanie do 60 km na pełnym przepustnicy i do 120 km z pomocą pedałowania.
Jeśli chcesz jeszcze dłuższego zasięgu, rozważ uaktualnienie do pakietu zasilania o pojemności 16 Ah, aby zabawa trwała niemal nieustannie.
Nasze baterie są wyposażone w zaawansowany zestaw zabezpieczeń, chroniących przed przeciążeniem, przeładowaniem, rozładowaniem, przegrzewaniem i przekroczeniem temperatury, a także są oceniane na 1000 cykli ładowania, co gwarantuje długą żywotność.
Możesz zapoznać się z naszą ofertą tutaj.