ADO Laboratorium – Jak powinna wyglądać dobra bateria do roweru elektrycznego?
W ostatnich latach, wraz z popularnością rowerów elektrycznych, baterie stały się ważnym elementem zwracającym uwagę konsumentów.
Według statystyk, 3 na 10 wypadków z udziałem rowerów elektrycznych są spowodowane przez baterie, a udział wypadków spowodowanych przez baterie rośnie z roku na rok. Niskie bezpieczeństwo, mały zasięg, krótki okres życia i nierówna jakość baterii na rynku sprawiają, że konsumenci mają obawy przy zakupie e-roweru.
Te obawy są również stałym przedmiotem troski ADO EBIKE, dlatego stworzyliśmy ADO Laboratory, aby rozwiać obawy konsumentów i tworzyć produkty o wyższej jakości. Chcemy też podzielić się naszymi przemyśleniami na temat baterii do rowerów elektrycznych.
W związku z tym przygotowaliśmy pierwszy film z serii ADO Laboratory, który oprowadzi Was przez szczegóły dotyczące „jak powinna wyglądać dobra bateria do roweru elektrycznego?”
Jakie są najważniejsze czynniki wpływające na wydajność baterii rowerowej?
Dostępność (ogniw i płyt ochronnych)
Dla pakietów baterii rowerowych ogniwa i płyty ochronne są najważniejszymi materiałami w pakiecie baterii.
Jakość ogniw determinuje jakość i bezpieczeństwo całego pakietu baterii, a cały proces produkcji ogniw jest bardzo skomplikowany. Dlatego stan wyjściowy gotowego ogniwa nie może być zmieniony, a fabryka ogniw sprzedaje różne klasy ogniw. Nasza firma współpracuje tylko z oryginalnymi fabrykami ogniw, zarówno importowanymi, jak i krajowymi, odrzucając współpracę z pośrednikami. Przeprowadzamy testy wydajności i bezpieczeństwa dla każdej partii ogniw oraz podpisujemy umowy gwarancyjne, co gwarantuje stabilność źródła i jakości ogniw.
Drugim najważniejszym materiałem dla pakietu baterii rowerowej jest płyta ochronna. Wybieramy producentów zgodnych z wymaganiami certyfikacji unijnych i wymogami bezpieczeństwa. Nasze płyty ochronne baterii są podwójnie certyfikowane przez SGS, a podwójna ochrona zapewnia większe bezpieczeństwo i niezawodność. Dzięki obwodom ochronnym skutecznie zapobiegamy uszkodzeniom baterii, przeciążeniu, rozładowaniu i zwarciu, które mogą prowadzić do pożaru i wybuchu.
Konstrukcja i projekt
Oprócz ogniw i płyt ochronnych, dobra konstrukcja i ochrona baterii rowerowej są również ważnymi czynnikami wpływającymi na jakość i bezpieczeństwo pakietu baterii.
Standardy dopasowywania: Dokładność dobrania ogniw baterii determinuje żywotność pakietu baterii. Większość producentów w branży stosuje system dopasowywania ogniw, gdy używają krajowych ogniw. Baterie ADO EBIKE nie rozróżniają między importowanymi a krajowymi ogniwami, są one wdrażane zgodnie z wewnętrznymi standardami fabryki, a te standardy przekraczają standardy branżowe, które mogą osiągnąć poziom standardów baterii pojazdów elektrycznych.
Izolacja ogniw: Baterie Li-ion są zaprojektowane z dodatnimi i ujemnymi elektrodami na tym samym końcu i są izolowane fabrycznie, ale materiał izolacyjny nie jest odporny na wysoką temperaturę. Gdy bateria jest spawana lub zetknięta z wysokim prądem, materiał się rozpuszcza, co powoduje zwarcie wewnątrz ogniwa baterii. Nasza firma dodaje uszczelki izolujące do wszystkich ogniw, wszystko jest zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie
Pakiet baterii składa się z wielu ogniw i wewnętrzne połączenia szeregowe i równoległe są skomplikowane. Dlatego przy projektowaniu pakietu baterii musimy dodać uchwyty do mocowania, odprowadzania ciepła i izolacji pakietu baterii. Odmawiamy produkcji pakietów baterii bez uchwytów.
Więcej pakietów baterii na rynku obecnie, większość z nich to skrzynki na baterie zaprojektowane przez fabryki obudów, a następnie montowane przez producentów baterii. Ale często pomija się wiele szczegółów, więcej producentów baterii montuje je bezpośrednio i nie ulepsza ani nie optymalizuje samego pakietu baterii.
Nasza firma, w przypadku dostępnej przestrzeni dla męskiego modelu pakietu baterii, zdecydowała się na ulepszenie wnętrza baterii, przechodząc z konwencjonalnej konstrukcji podzielonej na jednolitą, co ogranicza problemy z plątaniną przewodów dzięki zastosowaniu zintegrowanego projektu. Zmniejsza to znacznie punkty awarii pakietów baterii i sprawia, że są one bezpieczniejsze.
O laboratorium ADO
W celu profesjonalnego podejścia w dziedzinie rowerów elektrycznych oraz gwarancji wysokiej jakości naszych produktów, ADO założyło własne laboratorium, które zostało certyfikowane jako „laboratorium QTL (Qualified Testing Lab)” przez międzynarodowe ciało SGS. Laboratorium zainwestowało w zaawansowane urządzenia badawcze zgodnie z międzynarodowymi wymaganiami SGS.
Oprócz testowania rowerów elektrycznych, laboratorium ADO będzie symulować baterie w różnych temperaturach, wilgotności, a nawet ekstremalnych warunkach pogodowych, aby sprawdzić, czy bateria może utrzymać stabilny stan w różnych warunkach; umieszczamy baterię w urządzeniu i używamy go do testowania w różnych środowiskach, jednocześnie możemy ustawić różne prądy rozładowania, aby sprawdzić zmiany pojemności baterii podczas różnych operacji, aby zapewnić, że każda bateria ma doskonałą żywotność.
Laboratorium ADO będzie nadal zwracać uwagę na potrzeby konsumentów, a ADO będzie kontynuować produkcję niezawodnych i wysokiej jakości rowerów elektrycznych, które staną się twoim codziennym towarzyszem podróży.